اعصاب و روان :
کلینیک پارس,متخصصص اعصاب و روان,متخصص اعصاب و روان در کرج,متخصص ااعصاب و روان در ملارد,متخصص اعصاب و روان درفردیس,متخصص,اغصاب و روان,مشاور اعصاب و روان

کلینیک تخصصی اعصاب و روان :

اهداف:کلیه اعضای این گروه خود را متعهد به حرکت در جهت رشد و تعالی و ارتقا کیفیت درمانی می دانند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

متخصص اعصاب و روان کیست و روش درمان او چگونه است؟

• روانپزشک و متخصص اعصاب و روان کسی است که به بررسی، ارزیابی، آ‌موزش، پژوهش، مشاوره، پیشگیری و تشخیص درمان اختلالات روانی، عاطفی و ذهنی می‌پردازد و به اصطلاح کسی است که روان درمانی می‌کند. این متخصصان آموزش‌های لازم را برای درمان بیماری‌های روانی می‌بینند و تنها کسانی هستند که مجوز تجویز دارو برای بیماری‌های روانی را دارند. بسیاری از این روانپزشکان تخصص ویژه‌ای در یک گروه سنی خاص دارند، به عنوان نمونه روانپزشک کودک که کمک به گروه سنی کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد.

متخصص اعصاب و روان با علوم اعصاب، روانشناسی، جامعه‌شناسی، انسان‌ شناسی و جنبه‌های فرهنگی، معنوی و همه‌گیری شناسی ارتباط دارد. روانپزشک و متخصص اعصاب و روان در درمان بیماران خود باید به حرف‌های آن‌ها با دقت تمام گوش بدهد، تجربه‌های زندگی آن‌ها را مد نظر قرار دهد. محیط زندگی، والدین، آموزگاران و روابط اجتماعی، تعلقات دینی، قومی، فرهنگی و زبانی، نکاتی هستند که باید به آن‌ها توجه لازم را داشته باشد، زیرا تمامی این موارد در شناخت، چگونگی درمان و نوع آن موثر است.

آن­ها عمدتا به درمان مشکلات حیطه اعصاب و روان با روش­های دارویی و غیر دارویی می­پردازند. پزشکان متخصصِ اعصاب و روان تنها کسانی هستند که مرجعیت تجویز دارو برای درمان بیماری­های روانی را دارند و بسته به نوع بیماری متخصص روانپزشکی مغز و اعصاب یکی از روش‌های دارو درمانی، روان درمانی، بستری در بیمارستان و الکتروشوک را استفاده می‌کند که در تمامی این روش‌ها مهارت لازم را دارد.

تفاوت بین دکتر متخصص اعصاب و روان و متخصص مغز و اعصاب چیست ؟

. روانپزشک و متخصص اعصاب و روان فردی است که به درمان بیمار می‌پردازد، نه بیماری و در واقع با شرایط روحی بیمار سر و کار دارد.  کارهایی که متخصصان اعصاب و روان انجام می‌دهند، عبارت هستند از ارزیابی بیماران از لحاظ فیزیکی و روحی برای تعیین ماهیت و حد اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی و  روانپزشکی مغز و اعصاب به درمان آن دسته علائمی می‌پردازد که ریشه در مغز دارند و باعث عملکرد ارادی ناهنجار یعنی همان رفتار انسان می‌شود.

فردی که به افسردگی مبتلا است، تمایل دارد که گوشه‌نشینی کند، به انزوای اجتماعی برود، کم خوابی یا بیش خوابی دارد و دور از فعالیت‌های اجتماعی که قبلا برایش لذت بخش بوده، ‌است. یعنی این که بیمار بر جسم خود تسلط دارد و تصمیم می‌گیرد در یکسری از جمع‌ها شرکت نکند.

دکتر اعصاب و روان زمان بیشتری را صرف مشاوره دادن به بیمار می‌کند، زیرا با افرادی سر و کار دارد که از نظر روحی و سلامت روان مشکل دارند،

. نورولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب فردی است که به درمان و تشخیص بیماری‌های مغزی از جمله سکته، خونریزی‌های مغزی، فلج اندام‌ها، مولتیپل اسکلروزیس یا بیماری ام اس می‌پردازد. متخصص مغز و اعصاب به درمان علائم و اختلالاتی می‌پردازد که منجر به عملکرد غیرارادی ناهنجار می‌شود.

فردی که مبتلا به سکته مغزی است، علائمی مثل تاری دید، فلج، سر درد، دوبینی، ناتوانی در گفتار و حرکات غیرارادی دارد. این علائم و رفتارها خارج از کنترل بیمار است، زیرا مغز در حالت غیرارادی و خودکار خود فرورفته است.

تمرکز اصلی متخصص مغز و اعصاب بر درمان وضعیت فیزیکی بیمار است.

• در چه زمانی به متخصصین اعصاب و روان مراجعه کنیم؟

هرگاه علائمی شایع چه در جسم چه  در روح خود احساس کردید و هیچ دلیل یا بیماری برای توجیح آن پیدا نشد یا اختلال در خواب و سطح انرژی شما، تغییر در خلق و خوی و اینچنین علائمی می توانید به یک روانپزشک خوب مراجعه کنید.

. بیش فعالی

. افسردگی

. استرس و اضطراب

. ترک مواد مخدر

. وسواس های رفتاری

. اختلال های رفتاری و شخصیتی

. تیک های عصبی

. اوتیسم کودکان

. اختلال یادگیری

. مشکلات کودکان و نوجوانان

. اختلالات خواب

. مشکلات جنسی

. نگرانی و ترس شدید

. وجود افکار خود کشی و خود آزاری

. مشکلات حافظه

. توهمات و هذیان

. پرخوری

. خشونت های فکری و رفتاری

• وظایف متخصص اعصاب و روان :
  • یک متخصص اعصاب و روان باید ابتدا وضعیت ذهنی و فیزیکی بیمار را ارزیابی کند تا ماهیت و حد اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی را تعیین نماید سپس باید از تاریخچه و سوابق پزشکی و روانپزشکی بیمار جویا شود و آنها را ارزیابی کند تا بیماری را بهتر تشخیص دهد و بتواند بهترین درمان را تجویز کند. بعد از این مراحل باید تست های مختلف برای تشخیص بیماری و یافتن بهترین راه درمان انجام دهد و در ادامه برای بیمار دارو تجویز نماید و تا بهبودی بیمار برای وی جلسات درمانی برگزار نماید. اگر نیاز باشد بیمار را به سایر متخصصان از جمله پزشکان و روانشناسان ارجاع دهد تا بهبودی کامل بیمار حاصل شود.

• نکاتی برای یافتن بهترین متخصص اعصاب و روان :

متخصص اعصاب و روانی را انتخاب نمایید که دارای تجربه کافی باشد و دوره­­های لازم را دیده باشد. یکی از راه­های یافتن متخصص اعصاب و روان کمک خواستن از پزشکان دیگر است. راه دیگر برای شناخت یک متخصص اعصاب و روان دانستن میزان فعالیت و تجربه ­های درمانی ایشان است. می­توانید از دیگران بپرسید، در سایت­های مرتبط جستجو نمایید، در مورد گواهی‌نامه‌ی متخصص اعصاب و روان تحقیق کنید، تجربه متخصص اعصاب و روان را بررسی کنید، در مورد کیفیت کلینیک یا مطب تحقیق کنید، شیوه برقراری ارتباط را ارزیابی کنید، میزان رضایت بیماران قبلی را بسنجید.

خدمات متخصص اعصاب و روان کلینیک پارس :

. درمان اضطراب و استرس-افسردگی- استرس در اثر حادثه

. درمان سردرد

. درمان اختلالات خواب-علائم بیماریهای اعصاب-نخوردن یا پرخوری غذا-بی خوابی یا خواب زیاد-احساس عدم تمرکز

. بر طرف کردن احساس ناامیدی- افسردگی شدید-انواع بیماریهای روانی- وسواس فکری-دوقطبی بودن

. نوسان شدید خلق و خو که در اوج بد افسردگی منجر می شود ،پرخاشگری

. اسکیزوفرنی ( ارتباط با دیگران را مختل می کند)

. آب ریزش بینی ( مزمن)

. رفع انسداد راه هوایی و تنفس از راه بینی